afscheid van Australie

30 januari 2010 - Sydney, Australië

Hallo allemaal, zo te horen is het nog steeds goed aan het winteren in het thuisland...

Onze trip in Australie zit er bijna op, vandaag gaan we nog enkele hoogtepunten van Sydney bekijken om morgen dan lekker uit te rusten, nog een beetje rond te hangen en alles terug in te pakken om richting Nieuw Zeeland te vertrekken.

We hebben een vermoeiend trip van 10.000km achter de rug en we hebben dan ook heel veel gezien en beleefd. soms waren de HITTE en de talrijke VLIEGEN er te veel aan maar het was een hele belevenis!

In Agnes Water hebben we surflessen gevolgd (3 uur). het was echt de plaats om dit voor de eerste keer te doen vermits er geen al te hoge golven zijn en er geen echte onderstroom is. Ik ben enkele keren tot opt strand kunnen "surfen" maar Kevin (net als de rest van de groep) had het nogal moeilijk met het rechtopstaan... (zie foto). Enkele dagen later hebben we nog eens een poging tot surfen gedaan in Kingsclif maar hier waren de golven al vrij hoog en was er een zeer sterke onertsroom en dat allemaal met een veeeel te moeilijk surfbord... Geen van ons is dus recht geraakt :-).

Tijdens onze insprong naar het binnenland zijn we langs Tamworth geweest. Er was een groot COUNTRY MUSIC FESTIVAL bezig, gezellige straten gevuld met standjes, straatmuziekanten, zweepslagdemonstraties,... Zo groot was het naar onze mening niet maar het was zeker en vast gezellig! Het nationaal kampioenschap rodeo vond er ook plaats en wij zijn dus een avondje naar de rodeo geweest, echt wel de moeite, met echte Cowboys, bullriding,...!

Ik heb ook een klein "ongelukje" gehad met onze AUTOMATIC auto :-), op de parkeerplaats in een klein dorpje heb ik de auto in "D" gezet ipv in "R" ... en twas natuurlijk KOBOEM op de auto voor ons. Maar twas allemaal niet zo erg, bluts in bumper van de auto voor ons en aan de onze was niets. Gelukkig hadden we de beste verzekering!

We zijn op prachtige locaties geweest, afgelegen stranden, gezellige wijnboeren, ... En hopelijk kunnen we in NZ nog mooie plaatsjes ontdekken maar daar twijfel ik niet aan!

Zonnige groetjes vanuit Sydney

FEMKE en KEVIN

1. pascale chody:
    30 januari 2010
    Heyla! Mooimooimooi! En NZ zal nog zeker zo mooi zijn! geniet er maar van!

Ondertussen heb ik een weekendje geboekt voor de atletiek: van 21 tem 24 mei (Pinksterweekend) naar Westende. Niet zo spectaculair, maar tzal toch ook plezant worden. Ik stuur alle info nog door!

Groetjes, Pascale
  2. lander:
    30 januari 2010
    ik hoop dat jullie het fijn hebben gehad en tot binnen 6 wken
  3. lander:
    31 januari 2010
    we hebben u wel gemist op mijn verjaardag
  4. Liesbeth Lesuisse:
    1 februari 2010
    Hey, je deed skippy toch de groetjes van mij zeker??!!!