the northern territory

31 december 2009 - Alice Springs, Australië

Bezweet en plakkerig komen we in Darwin aan na onze lange vlucht. Het is hier net een tropisch zwembad, de hoge vochtigheids graad weegt zwaar op ons witte velletje. Even uitrusten in de airco en dan riching Litchfield NP, de prachtige natuur en zwermen vliegen tegmoet. Kletterende watervallen en mooie wilde dieren kruisen onze weg, van kakkatoes tot kangoeroes, van gespierde wilde paarden tot grote leguaenen. Verder door in Kakadu NP laten we onze lekke band repareren en trekken we verder naar oude rotsschilderingen en adembenemende uitzichten. We belanden op een mooie kamping vermits al de andere locaties gesloten of verlaten zijn. Het is overduidelijk geen hoog seizoen, bijna geen toeristen en relatief lage prijzen. We maken een betoverende boottocht, de Yellow water cruise, met kronkelende krokodillen en kleurrijke vogels in de beeld schone natuur. we verlaten Kakadu NP en belanden in Katherine Gorge NP met mooie watervallen en helder blauw water. We verlaten het plakkerige noorden en trekken riching het bloedhete centrum. Tennant Creek en de Devils Marbles breken de lange rit over de Stuart Highway. Vanhieruit rijden we door Uluru met de bekende Ayers Rock als trekplijster. Alles draait hier om toeristen een hemels verschil met de NP in het noorden. Zowel Kings Canyon de West en East Macdonalds zijn niet het schrijven waart. Enkele hoge rotsen en uitgedroogde rivieren brengen ons terug in Alice Springs. Een beetje rondhangen en lekker uitblazen doet ons deugt. Na een tocht van 4500 km door de Territory zeggen we vaarwel aan de gezellige road houses, de eenzame reizigers, de rondhangende aboriginals en de lange road trains. Morgen vliegen we naar Cairns om ons avontuur verder te zetten aan de oostkust.

Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!

ps. we hebben al wat balletje gegooid maar van lopen is nog niets in huis gekomen

kevin en femke

( 13.00u en 42 graden pufff pufff)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  4. Maria Delsard:
    7 januari 2010
    Dag Femke en Kevin,
    het is wel een poos geleden dat we nog iets van jullie gezien of gehoord hebben. Hier is het ondertussen ijskoud en juliie zitten daar waarschijnlijk te puffen? Het zou ons al een beetje opwarmen als we dat al zouden vernemen. Voor de rest is hier alles nog normaal. Ik hoop dat alles goed is met jullie en geniet er maar van!
  5. Frank:
    10 januari 2010
    hallo schattekes, zijn jullie nog niet gesmolten? Onze tenen zijn al afgevrozen tot aan onze knieen. We hebben al lang niets meer gehoord maar we gaan er maar van uit:geen nieuws is goed nieuws zeker?Alhoewel dat ook niet te lang moet duren;) We hopen gauw nog wat schoon fotookes te zien. Ben stikjaloers op jullie. Hier gaat alles zijn gewone gangetje:werken,kindjes ziek,werken...Tot gauw. Zusje